آخرین اخبار
کد مطلب: 80659
حقيقت‌پور در گفت‌وگو با تسنيم:
اقدامات نمايشي آمريکا عليه داعش/داعش دست‌پروده آمريکاست
تاریخ انتشار : 1393/06/22 14:31:39
نمایش : 1579
عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه، داعش دست‌پرورده آمريکاست و اقدامي نظامي آمريکايي‌‌ها عليه داعش نمايش است، گفت: آمريکا مي‌خواهد افسار داعش را شخصاً و حضوراً دست بگيرد.
به گزارش سلام لردگان - منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، در پاسخ به سوالي درباره تشکيل ائتلاف موسوم به ائتلاف عليه داعش گفت: حقيقتي وجود دارد که آمريکا و هم پيمانانش قدرت زيادي دارند ولي حقيقا قدرت زياد دليل بر عقل سليم نيست و بايد پذيرفت که اينها مغز کوچکي دارند و نبود يک مغز حسابگر است اين چنين بحران آفريني مي‌کنند.

وي افزود: اين ائتلاف در 2 سال گذشته زماني که داعش در سوريه قدرت مي‌گرفت برپا شد ولي مواضع اتخاذ شده از سوي آمريکا عليه داعش به هيچ عنوان مواضع جدي و کاربردي نبود و بيشتر شبيه به يک مانور کوچک تبليغاتي بود. اما بايد پرسيد چرا امروز آمريکا و کشوره هاي منطقه دست به احياي اين ائتلاف زده‌اند؟.

"بايد به خوبي به اين مسئله نگريست که  اين ائتلاف با چه کساني و عليه چه کساني است؟ عربستان، قطر اردن، ترکيه در تولد داعش نقش داشتند اين‌ها نمي توانند کاري بکنند و عملا هر گونه شعار ضد تروريستي دروغ بزرگي است که برخاسته مي‌شود".
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي درباره آينده اين ائتلاف گفت: ترکيه عقب نشسته است  قطر هم عقب خواهد نشست و اين ائتلاف بسيار زودتر از زماني که تصور مي شود فروخواهد نشست.
حقيقت‌پور با تاکيد بر اينکه داعش حاصل و دست‌پرورده آمريکاست، خاطرنشان کرد: آمريکا داعش را  براي حضور مجدد در منطقه بهانه کرد تا افسار داعش را خود شخصاً و حضوراً دست بگيرد تا در زمان مناسب بتواند از اين اهرم فشار استفاده کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس